dijous, 12 de juny del 2014

De part de la Jean i l'Stephen

Us facilitem la traducció de la carta que ens van fer arribar la Jean i l'Stephen.

Carnforth, Lancs,England 

Benvolguts Maria i Carles,

Ens arriba la trista notícia de la pèrdua de la nostra estimada amiga Helena que ens ha deixat desfets. Per a vosaltres i per a la vostra família deu haver estat un tràngol duríssim.

Guardem uns records molt feliços d’ella, de quan compartíem amb ella els dies campestres i la nostra llar. L’Helena va viure en el nostre petit apartament mentre s’ocupava del nostre gos Jacob quan vaig ser un temps a Austràlia. Li encantava el camp, els boscos, els camps i les platges de la badia de Morecambe.

En Jarrod us envia algunes fotos d’aquells dies passats al Lake District amb ella i amb en Jacob. Hi va ser molt feliç.

L’Helena un vespre ens va fer una gran paella a mi i a les meves amigues que va resultar boníssima (jo no sé pas fer-la). Amb una copa de vi i molta xerinola vam passar una gran vetllada. L’Helena en aquell temps no parlava gaire anglès, però va anar fent progressos i va aconseguir seguir estudis universitaris a la universitat de Bangor (País de Gal·les). Admiràvem la seva persistència i els seus assoliments.

L’Helena solia trucar-me un o dos cops l’any i sempre era bonic d’escoltar-la i conèixer com seguia ella i la vostra família, i jo li explicava les notícies d’aquí, de Silverdale. Ara potser feia uns 12-18 mesos que no en sabia res.

No em puc arribar a imaginar el dolor que es deu sentir en perdre un fill. El meu cor us acompanya en el dolor i reso cada dia que la gràcia del bon Déu us doni forces en aquests dies tan difícils. És increïble que el dia abans de rebre la trista notícia jo estigués repassant les fotos on surt ella amb en Jacob i recordant aquells dies tan feliços. Deu haver sigut una connexió espiritual. Tant de bo l’hagués poguda ajudar ni que fos una miqueta.

Guardo els escrits i els comentaris que l’Helena va deixar en el nostre llibre de visites. I també els teus, Maria. Els servaré per sempre, juntament amb les seves fotos. Us agrairé que em feu saber els detalls del funeral. Jo encarregaré al mossèn de la meva parròquia que digui una missa pel repòs de la seva ànima.

Ara ella viu en la pau i no gaire lluny, l’únic és que és un lloc diferent. Estic convençuda que la seva ànima restarà amb el bon Déu i que el seu esperit sempre estarà molt a prop nostre.

Us faig arribar tot el nostre AFECTE i les nostres pregàries.

Que Déu us beneeixi.

Jean & Stephen

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada